پادری

پادری فانتزی کدام است؟

پادری فانتزی یکی از انواع پادری هایی است که می توانید برای دکوراسیون منزل از آن استفاده کنید. این پادری ها به حدی چهره جذاب و شیکی دارند که از وجودشان خسته نخواهید شد. پادری های فانتزی را در هر جایی می توانید پهن کنید و زیبایی دکوراسیون فضا را چند برابر کنید.

هدف اصلی در استفاده از پادری ‌های فانتزی

هدف اصلی استفاده از پادری ها جلوگیری از جابجایی آلودگی ها و رطوبت به سایر نقاط ساختمان است. از این رو از انواع پادری جلوی ورودی ساختمان، جلو در سرویس های بهداشتی و حمام، جلو تخت اتاق خواب، جلو در تراس، حتی آشپزخانه و راه پله میتوان استفاده کرد. اما هدف استفاده از پادری فانتزی، علاوه بر استفاده کاربردی، دکوراسیون است. در واقع پادری های فانتزی در کنار وظیفه کاربردی خود، وظیفه زیبا سازی محیط را نیز بر عهده دارند.

پادری های فانتزی

پادری فانتزی چیست؟

کلمه فانتزی در پادری ها برای هر کس به یک شکل معنا می شود. در واقع به سلیقه افراد بر می گردد. برخی افراد پادری گبه با طرح سنتی و اصیل گبه را نیز نوعی پادری فانتزی می دانند. پادری فرش ابریشمی با همه ساده بودنش،، به علت طرح اصیل و بافت فرش دستباف، مورد تایید و علاقه بسیاری از افراد است. اما بسیاری از افراد کلمه فانتزی را فرا تر از این معنی می کنند. در واقع به هر پادری که طرحی متفاوت تر از طرح های ساده و عمومی داشته باشد و در طراحی آن خلاقیتی بیشتر از طراحی یک نوع زیر انداز به کار رفته باشد، پادری فانتزی می گویند.

جنس پادری های فانتزی

پادری های فانتزی می توانند با نقشه هایی شبیه به فرش چهل تکه، گبه ، گلیم، فرش ماشینی و الیاف آن از جنس  کرک و پشم، ابریشم و یا نخ های مصنوعی و صنعتی مثل پلاستیک، اکرلیک و …. باشد.

پادری گبه چهل تکه

ویژگی های پادری فانتزی:

  1. تنوع طراحی و رنگ در پادری های فانتزی بسیار زیاد است.
  2. این پادری ها در ابعاد مختلف تولید می شوند.
  3. پادری های فانتزی بیشترین نقش را در دکوراسیون دارند.
  4. از این پادری ها بیشتر در پذیرایی و اتاق خواب استفاده می شود.

انواع پادری های فانتزی برای قسمتهای مختلف خانه

برای محل قرار گرفتن پادری فانتزی باید به چهار نکته توجه کنید.

  1. کاربرد آن
  2. طرح آن
  3. اندازه آن
  4. رنگ بندی آن
  5. جنس آن

پادری فانتزی آشپزخانه

کاربرد:

شما باید بدانید از پادری مد نظرتان چه انتظاری دارید. این موضوع انتخاب را برای شما راحت تر می کند. به عنوان مثال یک پادری فانتزی مناسب برای آشپزخانه باید مقاومت بالایی داشته باشد. زیرا به علت جذب آب و روغن موجود در فضای آشپزخانه قطعا مجبور می شوید مدام آن را بشویید. در حالی که پادری اتاق خواب می تواند مقاومت کمتری داشته باشد.

طرح:

طرح پادری بسیار مهم است. پادری‌های فانتزی در طرح های مختلفی طراحی میشود. طرح سنگی، کاموایی، سه بعدی، پالاز، خز و ….. خیلی مهم است که بدانید کدام طرح را برای کجا انتخاب کنید. قطعا یک پادری فانتزی خز، مناسب برای جلوی در حمام نیست. زیرا بر اثر جذاب مداوم آب به زودی از بین می رود.

اندازه:

اندازه پادری هم بسیار مهم است. ابعاد فضایتان را در نظر بگیرید. اگر پادری برای خیلی کوچکتر از فضای مد نظرتان باشد، چهره نا زیبایی به فضای شما می دهد. گویا بخش زیادی از زمین خالی مانده. بر عکس اگر بزرگتر از اندازه فضای مد نظر باشد، در آن مکان جا نمی شود.

رنگ بندی:

رنگ بندی پادری باید با فضا و دکوراسیون منزلتان همخوانی داشته باشد. استفاده نا مناسب از رنگ ها می تواند دکوراسیون شما را نا زیبا جلوه دهد. به عنوان مثال اگر رنگ بندی منزلتان کرم قهره ای با کف پارکت باشد، قطعا یک پادری بنفش خیلی جلوه زیبایی ندارد. سعی کنید اگر به دنبال ست کردن نیستید، از پادری‌های فانتزی با رنگهای مکمل استفاده کنید.

جنس:

جنس نخ ها و الیاف پادری متنوع است.انواع پادری فرش پشمی و ابریشمی، پادری های کاموایی، سنگی، پلاستیکی، ویسکوز، اکرلیک و ….. در بازار موجود است.

پادری سنگی

برای خرید پادری فانتزی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

پادری های مختلفی با جنس های مختلف در بازار وجود دارد. اما فراموش نکنید هر نوع پادری که انتخاب می کنید، حتما به یک سری نکات توجه کنید. همانطور که گفتیم کاربری، رنگ و طرح پادری بسیار مهم است. اما در کنار اینها نکات دیگری را نیز در نظر بگیرید. از جمله:

  • پادری انتخاب کنید که سر نخورد و کفه داشته باشد. کف زیر پادری باید از جنسی باشد که با سطح زمین اصطکاک ایجاد کند. در غیر این صورت موجب افتادن و سر خوردن شما می شود.
  • اگر به دنبال پادری برای اتاق خواب هستید، از پادری هایی با الیاف بلند، خز یا پادری هایی که لمس نرم تری دارند استفاده کنید. زمانی که از رختخواب خارج میشوید، این پادری ها از پاهای شما در برابر سرمای کف محافظت می کند.
  • برای داخل حمام و سرویس بهداشتی از پادری‌های حمام استفاده کنید. این پادری ها در برابر آب مقاومند.
  • برای جلو در حمام و سرویس بهداشتی از پادری‌های فانتزی از جنس گبه یا نخ ها مصنوعی مثل پروپیلن استفاده کنید. زیرا رطوبت اضافه را از پای شما میگیرند.
  • برای جلو در ورودی از پادری های فانتزی تیره تر استفاده کنید. جنس پادری باید به نحوی باشد که خاک و رطوبت کف کفش را جذب کرده و مانع انتقال آن به جای دیگر شود.
  • سعی کنید پادری های ورودی و جلو در حمام و سرویس بهداشتی تیره باشند تا چرک و خیسی را به خوبی نمایش ندهند.
  • جنی پادری باید به گونه ای باشد که ثبات رنگ و شکل اولیه خود را حفظ کند.

پادری خز فانتزی

چگونه یک پادری شیک انتخاب کنیم؟

انتخاب یک پادری فانتزی جذاب و شیک به سلیقه شما بستگی دارد. اما کل دکوراسیون فضایتان را در نظر بگیرید. هر مدل پا دری مناسب شما نیست. خیلی مهم است که پادری مد نظرتان به لحاظ هارمونی رنگ، جنس، سنتی یا مدرنیته بودن، اندازه و سایز با سایر اکسسوری های دکوراسیون موجود در آن مکان ( مثل فرش ها، پرده و مبلمان) همخوانی داشته باشد.

رعایت این نکته باعث می شود تا هم منزل شما شیک تر دیده شود و هم نظم خاصی به فضا می دهید. رنگ سرامیک یا پارکت، رنگ و طرح پرده و مبلمان، متراژ مکان، سبک طرح فرشها، همگی به انتخاب یک پادری شیک کمک می کند. به عنوان مثال یک پادری خز سفید طوسی در کنار یک فرش دستبافت قرمز بر روی پارکت اصلا نمای زیبا و جذابی ندارد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *