کیف, مد و فشن, مقالات

انواع کیف زنانه در دنیای مد و فشن

کیف زنانه یکی از کاربردی ترین اکسسوری های دنیای مد و فشن است. کیف برای خانمها فقط یک وسیله برای حمل لوازم مورد نیازش محسوب نمی‌شود. بلکه، مهمترین عنصر در تکمیل ظاهر، استایل و تیپ زنانه او به شمار می‌رود. از این رو طرح، شمایل ظاهری و استفاده کاربردی از آن خیلی مهم است. کیفی که به دست می‌گیرید معرف شخصیت و سلیقه شماست.

اهمیت کیف به لحاظ کاربرد و اهمیت آن در صنعت مد تا آنجا پیش رفت که طراحان و تولید کنندگان بزرگ به طراحی انواع کیف از جنس های مختلف و با طرح‌های مختلف کرده‌اند. انواع کیف چرم، پارچه ای، ورنی، برزنتی، کیف فرش و .. در طرح‌ها و سایزهای مختلف تولید و عرضه شده اند. چنین تنوعی این امکان را به شما می‌دهد تا از هر نوع کیفی برای کاربرد مخصوصی استفاده کنید.

انواع کیف

چرا این همه تنوع کیف؟

استفاده از کیف فقط مخصوص به خانم‌ها نیست. هر کسی در هر سنی به انواع کیف نیاز پیدا خواهد کرد. از جمله کیف لپتاب، کیف اداری، کیف دستی، کیف پول، کیف مدرسه، کیف (ساک) باشگاه و …..

هر کدام از این کیف‌ها با تنوع بالای جنس و طرح تولید می شوند. این تنوع قطعا پاسخگوی هر نوع سلیقه‌ای خواهد بود. تنوع، دست شما را باز می‌گذارد تا بهترین و زیباترین کیف را ب مبنای سلیقه‌تان خریداری کنید. البته نباید این نکته را نیز نادیده گرفت که تنوع گاهی شما را دچار سردرگمی خواهد کرد.

انواع کیف زنانه

انواع کیف از نظر کاربرد

تنوع کیف، چه از لحاظ طرح، چه از لحاظ جنس و چه از لحاظ کاربرد برای خانمها بیشتر است. از نظر کاربرد کیف‌های زنانه را در دسته‌بندی‌ زیر می‌توان تقسیم ‌بندی کرد:

  • کیف‌‌های مجلسی
  • کیف‌ اداری
  • کیف‌ دانشجویی
  • کیف باشگاه
  • کیف دوشی
  • کیف‌ اسپرت
  • کیف پول
  • کیف لوازم آرایش

کیف دوشی

انواع طرح کیف های زنانه

  • کیف دوشی

بیشترین کیفی که خانم‌ها از آن استفاده می‌کنند، کیف‌های دوشی است. فقط کافیست تا کمی به محیط پیرامونتان توجه کنید. اکثرخانم‌ها در خیابان، مراکز خرید، محل کار، مترو یا تاکسی و … یکی از انواع کیف دوشی را دارند. دسته این کیف‌ها عموما بزرگ است و روی شانه آویزان می‌شود. این کیف‌ها بر اساس طرح بدنه یا فرم دسته خودشان به چند گروه تقسیم می‌شوند.

کیف فرش دوشی

  • کیف مچی

کیف مچی کیف‌هایی هستند که یک دسته کوتاه و کوچک دارند و مچ دست داخل دسته رفته (دسته روی مچ قرار می‌گیرد) و کیف را حمل می‌کنند. این کیف‌ها جنبه اشرافی و مجلسی دارند. نمی‌توان به صراحت گفت. اما خانم‌های میانسال بیشتر از آن استفاده می‌کنند. دسته این کیف‌ها می‌تواند از جنس بدنه کیف یا یک حلقه فلزی باشد.

کیف مچی

  • کیف هلالی

کیف هلالی یکی از جذاب ترین کیف های دوشی زنانه است که فرم نیمه اسپرتی دارد. این کیف‌ها از پارچه های نرم یا چرم مصنوعی تولید می‌شوند. زمانی که بند آنها روی شانه قرار بگیرد، بدنه آن به خصوص در قسمت مرکزی کیف حالت افتاده پیدا می‌کند. با توجه به فرم هلالی که میگیرد به این نام خوانده می‌شود.

کیف زنانه هلالی

 

  • کیف ذوزنقه ای

کیف زنانه ذوزنقه ای یکی از انواع کیف‌های دستی خانمها است. بدنه این کیف‌ها شبیه به ذوزنقه است. عموما یک دسته کوتاه و یک بند بلند دارند. در نتیجه هم به عنوان کیف مچی و هم به عنوان کیف دوشی استفاده می‌شوند. بدنه آن می‌تواند از چرم، ورنی، چرم مصتوعی، پارچه و یا ترکیبی از اینها باشد. این کیف ها عموما بزرگند و وسایل زیادی داخل آن جا می شود.

کیف زنانه ذوزنقه ای

 

  • کیف های پارچه‌ای

کیف‌های پارچه‌ای عموما جز کیف‌های دوشی هستند. نقش‌ها و طرح‌های مختلفی دارند. می‌تواند تک رنگ یا ترکیبی از رنگ‌های مختلف و نقش های متفاوت باشند. مثلا نقش گلدار، بوته جقه، طرح ابر و باد و ….. این کیف‌ها غالبا برای تیپ های اسپرت و نیمه اسپرت مناسبند.

  • کیف دانشجویی

کیف دانشجویی به دو شکل کوله پشتی و کیف اداری است. این کیف‌ها باید خیلی محکم و مقاوم باشند. زیرا حجم و وزن زیادی از کتاب و جزوات را حمل می‌کنند.

کیف دانشجویی

  • کیف کوچک با دسته کوتاه

کیف‌های کوچک با دسته کوچک، در دنیای مد و فشن به عنوان یک کیف مجلسی  شناخته می‌شود. این کیف برای شرکت در مجالس ومهمانی ها کاملا مناسب است. این مدل کیف صاحب خود را کاملا شیک، فاخر، خوش استایل نشان می‌دهد. این کیف‌ها بر خلاف سبک هلالی، فرم خود را حفظ کرده و عموما اسکلت داخلی دارند.

کیف کوچک با دسته کوتاه

  • کیف های پاکتی

کیف‌های پاکتی، کیف‌هایی با ضخامت کم و شبیه به پاکت هستند. این کیفها عموما با انگشتان دست حمل می شوند و دسته ندارند. کیف‌های پاکتی برای مجالس رسمی مناسبند.

کیف فرش پاکتی

  • کیف کتابی

کیف‌های کتابی به شکل مستطیل و با ضخامت‌های متنوع تولید می‌شوند. این کیف‌ها همانند کیف‌های پاکتی هیچ بند یا دسته‌ای ندارند و با انگشتان خود باید آنها را بگیرید. این کیفها نیز برای مجالس رسمی و مهمانی‌ها مناسبند.

کیف زنانه کتابی

  • کیف باگت

کیف باگت‌ها، کیف‌های مستطیلی هستند که طول آنها بیشتر از ارتفاع کیف است و عمق کمی هم دارند.

کیف زنانه باگتی

  • کوله پشتی

کوله پشتی‌ها، کیف‌های اسپرتی هستند که هم دسته کوتاه دارند و هم دسته بلند. به کمک دسته‌های بلند می‌توانید کیف را به پشتتان بیاندازید و دسته‌های آن را به شانه‌هایتان قلاب کنید. کوله پشتی‌ها عموما از جنس برزنت، پارچه، چرم مصنوعی و … هستند. این کیف ها در طرح‌ها و ابعاد مختلف تولید می‌شوند. عموما بسیار جا دارند و برای سفر، حمل لپتاب، کوهنوردی، دانشگاه، مدرسه و حتی باشگاه مناسب اند.

کوله پشتی

  • کیف آرایشی

کیف آرایشی، کیف‌های کوچکی است که عمدتا دسته ندارند. از این کیف‌های کوچک برای گذاشتن کلیه لوازم آرایشی در داخل آن استفاده می‌شوند. حمل لوازم آرایش با یک کیف کوچک جذاب خیلی راحت است. ضمن آنکه به وسایل شما، اتاقتان یا داخل کیف دوشی تان نظم می بخشد.

کیف زنانه آرایشی

  • کیف پول

کیف پول، کیف‌های خیلی کوچکی است که برای نظم دادن به پول نقد شماست. اسکناس، سکه و کارت شناسایی جزو اقلامی است که داخل این کیف‌ها قرار می‌گیرد. کیف پول در طرح های جذاب و متنوع تولید می شود. رنگ بندی های متنوعی هم دارد. این کیف های کوچک در  کیف، ساک و جیب هم جا می شوند.

کیف پول زنانه

برای انتخاب کیف به این نکات توجه کنید:

  • کاربرد کیف را مشخص کنید

پیش از خرید یک کیف زنانه، باید مشخص کنید کیف را برای چه کاری می خواهید. نوع کاربرد آن مشخص کننده مدل، سایز و طرح آن خواهد بود. قطعا یک کوله پشتی برای رفتن به یک مهمانی شیک و مناسب نیست.

  • کیف‌هایی با طرح و نقش ساده انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید کیف‌هایی با طرح و نقش ساده همیشه مد و جذابند. این سادگی به آن معنا نیست که هیچ نقش و دیزاینی نداشته باشد. به عنوان مثال یک کیف چرم با یک اکسسوری ساده فرش می تواند نسبت به یک کیف پارچه ای پر نقش و نگار جذاب تر باشد. کیف‌هایی که نقش و طرح ساده‌تری دارند راحت تر با هر نوع لباسی ست می شوند و به دفعات بیشتری می توانید از آنها استفاده کنید.

طرح ساده

 

  • اندازه کیف

خیلی مهم است که ابعاد و سایز کیف شما چقدر باشد. گاهی کیف های خیلی بزرگ خیلی جذابند و استایل خاص و شکیلی به تیپ شما می دهند. اما همیشه هم مناسب نیستند. برای رفتن به یک مرکز خرید یا یک قرار دوستانه خیلی دست و پا گیر خواهد بود و شما را خسته خواهند کرد. ضمن آنکه کارایی خاصی هم برایتان ندارند.

 

  • همخوانی رنگ کیف با لباسها

اگر دقت کرده باشید بیشتر کیف ها به رنگ مشکی، خاکستری، قهوه ای و سرمه‌ای تولید می‌شوند. این کیف ها عموما طرفداران بیشتری دارند. زیرا به راحتی با هر رنگ لباسی ست و هماهنگ می‌شوند. اما این رنگ‌های تیره همیشه هم جذاب نیستند. استفاده از کیف زنانه با رنگ های شادتر و متنوع، جذابیت خاصی به استایل شما خواهد بخشید. بهتر است کیفتان را با رنگ یکی از لباسهایتان مثل، کفش، شال، روسری، مانتو و حتی شلوار ست کنید. همچنین اگر یک کیف فرش ساده کارپت خرید کردید، می‌توانید آن را با صندل فرش یا کمربند فرش ست کنید.

ست کردن کیف زنانه

  • جنس کیف

جنس کیف یکی از عواملی است که در تعیین شخصیت و تکمیل استایل شما نقش دارد. کیف‌ها در انواع مختلف چرم طبیعی یا مصنوعی، کتان، پارچه‌ای، ورنی و… تولید می‌شوند. جنس کیف، کیفیت آن را تضمین می‌کند. به همین دلیل کیف چرمی طرفداران بیشتری دارد. وجود دارند. زیرا مقاومت و دوام بیشتری دارند. همچنین کیف هایی که آستری های مقاوم‌تری داشته باشند، کیفیت بالاتری دارند.

 

  • مقدار فضا و تعداد جیب های کیف زنانه

فراموش نکنید که مقدار فضای کیف کاربری آن را مشخص می‌کند. اگر جزو خانم‌هایی هستید که وسایل زیادی را با کیفتان جابجا می‌کنید حتما به این نکته توجه کنید. قطعا خانمی که یک کیف لوازم آرایش بزرگ را همیشه در کیفش جا می‌دهد به کیف بزرگتر و جا دارتری نسبت به خانمی که خیلی تمایل به آرایش ندارد، نیاز خواهد داشت. کیف‌هایی که جیب بیشتری دارند، غالبا مرتب تر و طبقه بندی شده هستند. در نتیجه پیدا کردن وسایلی مثل کلید، خودکار، کش مو و … در آنها راحت‌تر است.

فضای کیف

  • دوخت کیف زنانه

دوخت کیف‌تان را پیش از خرید وارسی کنید. برخی از تولید کنندگان دوخت تمیزی ندارند. در نتیجه کیف شما شیک و مدرن دیده نخواهد شد. همچنین برخی از تولید کنندگان از نخ‌های خوب و مرغوبی برای دوختن کیف استفاده نمی‌کنند. در نتیجه کیف شما خیلی زود پاره خواهد شد. سعی کنید کیف را از یک برند یا فروشنده معتبر و مورد اعتماد خرید کنید.

دوخت کیف زنانه

  • قیمت کیف

بسیاری از خانم ها معتقدند هر چه کیف گرانتر باشد، با کیفیت تر است و کلاس بیشتری هم دارد. قیمت یک کیف برای برخی از خانمها به یک ابزار خودنمایی تبدیل شده است. همین امر باعث شده تا برخی افراد سودجو از این خصلت زنانه سواستفاده کرده و کیف‌های بی کیفیت و نا مرغوب را به قیمت گرانی بفروشند. قیمت بالا برای هر محصولی و خصوصا کیف زنانه، همیشه نشانه کیفیت خوب آن نیست. حواستان باشد یک کیف نامرغوب را با قیمت بالا نخرید. چون قطعا مجبور خواهید شد در مدت زمان کوتاهی یک کیف دیگر خریداری کنید.

سایر نکاتی در انتخاب و خرید یک کیف زنانه باید در نظر بگیرید:

  • اگر دوست ندارید که کیفتان را در دست نگه دارید یا مدت طولانی وزن آن را روی مچ خود احساس کنید، از کیف های دوشی استفاده کنید.
  • اگر وسایل زیادی را داخل کیفتان قرار می‌دهید و سنگینی آن به شانه شما فشار وارد می‌کند، از یک کیف دوشی با بند بلندتر استفاده کنید و آن را به صورت یک طرفه بی اندازید.
  • کیف‌هایی که به چند روش قابل حمل باشند برای خانم های پر مشغله مناسب ترند.
  • سایز کیف را بر اساس میزان وسایلی که داخل آن می گذارید انتخاب کنید. یک کیف بزرگ که فقط داخل آن یک دسته کلید، یک کیف پول و خودکار باشد، خالی بودنش دیده می‌شود. در نتیجه تیپ شما نه تنها تکمیل نخواهد بود. بلکه با یک نقص دیده خواهید شد.
  • در نظر بگیرید که چه کیفی را برای چه مراسمی و چه جایگاهی نیاز دارید. یک کوله پشتی با یک تیپ و استایل رسمی همخوانی ندارد.

فرش کیف زنانه ساده کارپت

کیف فرش چیست؟

فرش کیف، یک کیف چرمی است که با تکه های انواع فرش دیزاین شده است. این فرشها عموما از جنس فرش دستباف هستند. کیف فرش ها نوعی خلاقیت در طراحی و دیزاین کیف زنانه محسوب می شوند که بسیاری از خانمها از آن استقبال کرده‌ اند. این سبک کیف زنانه، هر نوع سلیقه‌ای را پاسخ گو هستند و در هر جایی می‌توانید از آنها استفاده کنید. شما می‌توانید کیفتان را با صندل فرش نیز ست کنید.

کیف فرش در مد و فشن

بدنه این کیف‌ها چرمی است. اما با تکه های فرش دستباف، گلیم، وینتیج و گبه دیزاین می‌شوند. کیف فرش های ساده کارپت برای انواع استایل ها مناسب است. چنانچه تمایل به خرید یکی از کیف فرش های ساده کارپت داشته باشید، می‌توانید از طریق همین سایت اقدام کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *