پادری

پادری شیک، به چه پادری گفته میشود

پادری شیک، یک اکسسوری جذاب و تاثیر گذار در دکوراسیون است. پادری ها سم مهمی در زیبایی و بهداشت محیط زندگی شما دارند.

در ابتدا پادری ها برای یک استفاده کاربردی و به صورت فرش دستباف، بافته می شدند. وظیفه و هدف آنها جلوگیری از ورود آلودگی به داخل منزل بود. از ین رو جلو در ورودی پهن می شد. در گذشته سرویس بهداشتی در حیاط ها ساخته می شد. از این رو برای حفظ بهداشت و جلوگیری از جابجایی احتمالا نجاست به باقی قسمت های ساختمان، جلو در سرویس های بهداشتی نیز پادری پهن می کردند.

با توسعه معماری شهری و روش زندگی افراد، استفاده از پادری ها علاوه بر استفاده کاربردی، به ابزاری برای دیزاین و فرش کردن خانه ها تبدیل شد. امروزه انواع پادری در رنگها و طرح های مختلف برای کاربردهای مختلف تولید می شود. این پادری های شیک و زیبا در مکان های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

پادری فانتزی

انواع پادری شیک

پادری ها، قالیچه های کوچکی هستند با کارایی بزرگ. این قالیچه های کوچک، انواع مختلفی دارند.

به لحاظ نحوه ی بافت به دو نوع تقسیم می شوند:

  • قالیچه های دستباف

این قالیچه های کوچک با دست هنرمندان بافنده بافته می شود. الیاف آنها عمدتا طبیعی است.

  • فرش ماشینی

فرش ماشینی قالیچه های کوچکی که به صورت صنعتی و در کارخانه توسط دستگاه های بافنده تولید می شود. الیاف آنها می تواند طبیعی و یا مصنوعی باشد.

پادری شیک به لحاظ جنس و نوع بافت انواع مختلفی دارند.

  • پادری فرش

یکی از پادری های شیک ، پادری فرش است. این پادری ها چهره عمومی از پادری است و جلوی در ورودی ها،  جلوی در سرویس بهداشتی و حمام، آشپزخانه و جلوی در تراس پهن می شود.

پادری فرش شیک

  • پادری گبه

پادری گبه، یک گبه کوچک است که چهره ای فانتزی و جذابی دارد. این پادری ها از پشم خالص بافته شده و پرزهای بلندی دارند. بسیار لطیف هستند. جذب آب خوبی دارند. این پادری ها مناسب برای جلو در تراس، جلو حمام و سرویس بهداشتی، ورودی (داخلی)، و جلوی تخت هستند. پادری های چهل تکه گبه، یک پادری شیک و فانتزی است که طرفداران بسیاری دارد. این پادری جزو پادری‌های دستباف است.

پادری گبه محصولات ساده کارپت

  • پادری گلیم

پادری گلیم یکی از پادری های شیک است که هم به صورت دستباف و هم به صورت ماشینی بافته می شود. این پادری ها، گلیم هایی در ابعاد کوچک تر هستند که از الیاف طبیعی ( پشم، کرک، پشم و کرک) بافته می شوند. پرز ندارند. جذب رطوبت و خاک خوبی دارند. برای آشپزخانه، جلوی تراس، جلود در ورودی (داخلی) کاملا مناسب است.

زیر پادری گلیم

  • پادری وینتیج

پادری وینتیج، فرش های وینتیج یا دستبافتی هستند که در ابعاد کوچک تولید و آماده می شوند. این پادری شیک جنبه دکوراسیون قوی دارند. با توجه به طرح و رنگ سبک وینتیج، هم به صورت دستی و هم به صورت ماشینی تولید و عرضه می شوند.

پادری وینتیج

 

  • پادری چهل تکه

پادری چهل تکه از اتصال تکه های انواع فرش ساخته و پرداخته  می شوند. این پادری ها می توانند از تکه های فرش، گلیم، گبه، وینتیج و … باشند. پادری چهل تکه یک پادری شیک و فانتزی محسوب می شود و با توجه به جنس آن می‌توان از آن در هر مکانی استفاده کرد.

پادری چهل تکه وینتیج

  • پادری فانتزی

تمام پادری هایی که در بالا به آنها اشاره شد، می توانند یک پادری فانتزی باشند. این پادری ها برای کسانی که دکوراسیون سنتی و کلاسیک میپسندند، یک پادری شیک و جذاب به شمار می رود. اما پادری های فانتزی برای بسیاری از افراد، به پادری هایی می گویند که طرح و رنگ های فانتزی و مدرن تری دارند. این پادری ها طرح سنتی ندارند. غالبا از نوع ماشینی و با الیاف مصنوعی بافته می شوند. پادری‌های گرد و چهل تکه، هم با طرح سنتی و هم طرح مدرن، جزو پادری‌های فانتزی هستند.

پادری شیک فانتزی

  • پادری پلاستیکی

پادری پلاستیکی مختص حمام، سرویس بهداشتی، استخرها و فضاهایی است که مستقیما با آب و رطوبت در ارتباط است. این پادری ها به صورت صنعتی تولید می شوند هم می توانند طرحی ساده و تک رنگ داشته باشند. و یا با برش و طرح فانتزی به بازار عرضه شوند. پادری های فانتزی بافت آبکسی و مشبک دارد تا آب بر روی آن باقی نماند.

پادری شیک پلاستیکیاز انواع پادری در کجا استفاده می شود؟

پادری ها بر اساس جنس و کاربردشان، در قسمت های مختلفی از ساختمان ها استفاده می شوند. توجه داشته باشید که هر پادری، مناسب هر جایی نیست.

پادری شیک برای در ورودی

ابتدایی ترین استفاده کاربردی از پادری ها جلو درهای ورودی بود. این فرش های کوچک جلود درهای ورودی پهن می شد تا از ورود خاک و رطوبت کف کفش ها به فضای داخل جلوگیری کنند. بعدها پادری های ورودی به دو نوع پادری ورودی داخلی و خارجی تقسیم شدند.

 

پادری های ورودی داخلی

این پادری ها عموما از جنس فرش، گلیم، گبه و جزو پادری های فانتزی محسوب می شوند. جنس الیاف آنها می تواند پشم یا اکرلیک باشد. پادری های داخلی ورودی جزو پادری شیک هستند که فضای جلو در ورودی را شیک تر و زیبا تر جلوه می کنند. پادری های ورودی داخلی می توانند گرد یا مستطیل باشند. آنها بسیار لطیف تر از نوع خارجی هستند و زمانی که پایتان را از کفش جارج کردید بر روی آن می گذارید. این پادری ها 3 حسن مهم دارند.

  • با خارج شدن پا از کفش و قرار گرفتن بر روی کف خانه ( که عمدتا سرامیک یا کف پوش هستند) پای شما احساس سرما نمی کند.
  • عرق اضافه پا را میگیرد و جای پای شما روی کف خانه باقی نمی ماند.
  • در دکوراسیون داخلی نقش تاثیرگذاری دارند.

پادری شیک ورودی داخلی

پادری ورودی خارجی

این پادری ها در گذشته به اندازه امروز تنوع طرح و جنس نداشتند. اما امروزه یکی از متنوع ترین پادری ها محسوب می شوند. پادری های ورودی خارجی در فضای خارج از ساختمان، راه پله ها، ایوان خانه های ویلایی و … استفاده می شود. غالبا پرزهای بلندی دارند. وظیفه آنها این است که کف کفش هایتان را روی آنها پاک کنید و سپس وارد شوید. یا اگر کفش خود را خارج از فضای داخلی خانه در می آورید، پا را روی آن بگذارید تا کف پایتان آلوده نشود. این پادری ها هم از جنس فرش می توانند باشند و هم از جنس مواد پلاستیکی و صنعتی. جذب رطوبت و خاک آنها بالاست.

پادری خروجی شیک

پادری شیک برای آشپزخانه

وجود یک پادری در آشپزخانه واقعا الزامی است. به خصوص جلو گاز و سینک. حتما این تجربه داشته اید که در حین آشپزی پاهایتان روی زمین احساس سرما کند. روغن داخل ماهی تابه به اطراف بپاشد.  روغن ریخته شده در جلو گاز یا آب ریخته شده جلو سینک باعث سر خوردگی شما شود. به خصوص این روزها که کف اکثر آشپزخانه ها سرامیک است. پادری های آشپزخانه می توانند با جذب این رطوبت های اضافه مانع از سر خوردن شما شوند. همچنین دیگر احساس سرما نخواهید کرد. در کنار همه اینا یک آشپزخانه شیک و جذاب خواهید داشت.

جنس پادری های آشپزخانه باید مقاوم باشد. زیرا به علت جذب روغن و مایعات و به خاطر قرار گرفتن در یک محیطی مثل آشپزخانه که باید حتما تمیز باشد، به صورت مداوم باید شسته شود. این پادری ها در عین حال باید نرم و لطیف باشند تا پاها را خسته و آزرده نکنند.

پادری فانتزی آشپزخانه

پادری شیک برای اتاق خواب

پادری های اتاق خواب، جزو پادری های شیک و جذابی هستند که عمدتا طراحی فانتزی دارند. این پادری ها چندین نوع کاربرد دارند. برخی از آنها جلو تخت خواب قرار میگیرند.

به چند دلیل برای اتاق خواب از انواع پادری استفاده می شود.

  • برخی از پادری های جلوی تخت خواب پهن می شوند. این پادری ها جزو پادری فانتزی هستند. زمانی که از تخت و زیر پتو خارج می شوید و پایتان را روی آن میگذارید، احساس سرما نخواهید کرد. پادری های فانتزی کنار تخت جزو پادری شیک و جذاب اتاق خواب هستند.
  • برخی اتاق خواب ها به تراس منتهی می شوند. قطعا برای جلوگیری از انتقال آلودگی و خاک تراس به داخل اتاق به پادری نیاز خواهید داشت. پادری های جلوی در تراس میتوانند از جنس پادری ورودی داخلی باشند.
  • برخی پادری های اتاق خواب جنبه کاربردی ندارد و صرفا جنبه تزئینی و دکوراسیون دارند. این پادری ها جلوی میز آرایش، وسط اتاق و یا کنجی از اتاق پهن می شود.
  • برای اتاق های مستر یک پادری خارجی حمام نیز اضافه کنید. این پادری ها باید آب را به خوبی جذب کنند و استحکام خوبی داشته باشد.

پادری گرد فانتزی

پادری سرویس بهداشتی و پادری حمام

پادری حمام و سرویس بهداشتی، یکی از کاربردی ترین پادری ها هستند. این پادری ها در کنار کاربردی که دارند، می توانند یک پادری شیک و جذاب باشند.

پادری های حمام و سرویس بهداشتی به دو گروه پادری داخلی و خارجی تقسیم می شوند:

  • پادری‌های داخلی، در داخل فضای حمام یا سرویس بهداشتی پهن می شوند. از آنجایی که در این محیط به صورت مداوم با حجم زیادی از آب در تماس خواهند بود، بنابراین باید مقاومت بالایی در برابر آب داشته باشند. از این رو عمدتا از جنس پلاستیک اند و مانع از سرخوردن شما می شوند. وظیفه آنها گرفتن آب اضافه از پاهاست و مانع از ورود حجم زیادی از آب به داخل خانه و خیس شدن فرشها می‌شوند.
  • پادری‌های خارجی خارج از محیط حمام یا سرویس بهداشتی خانه ها پهن می شود. جنس لطیف تری دارند و باید نم اضافه کف پا را جذب کنند. این پادری‌ها از سر خوردن احتمالی شما بر روی سرامیک خانه جلوگیری می‌کنند. پادری های خارجی طراحی فانتزی تری دارند. زیرا بر روی دکوراسیون داخلی خانه تاثیر دارند.

پادری شیک حمام

اگر به دنبال یک دکوراسیون جذاب و پادری شیک هستید، چند نکته را فراموش نکنید.

  • پادری های شیک از نظر هر فردی، یک شکل ، طرح و رنگ خاصی دارد. شیک بودن بخشی از نظر و سلیقه افراد است.
  • پادری شیک شما حتما باید بتواند نیاز کاربردی شما را پاسخگو باشد. در غیر این صورت خیلی زود از آن دل خواهید کند.
  • بهتر است پادری ها با توجه به کاربردشان، تیره تر یا چرکتاب انتخاب شوند. زیرا با جذب آلودگی، چهره زشتی به دکوراسیون شما می بخشند.
  • همه پادری ها مختص فضای مسکونی نیست. پادری های شیک زیادی وجود دارد که در وسط سالنهای بزرگ همایش، لابی و راهرو هتل ها، محل کار، دفتر، فروشگاه ها و … استفاده م شوند که علاوه بر جلوگیری ازانتقال خاک به سایر بخشها، دکوراسیون محیط را شیک و دلنشین میکنند.
  • پادری شیک، الزاما یک پادری ارزان نیست. در حین پادری به کیفیت آن توجه کنید. ارزش پادری در کنار زیبایی، به کیفیت آن مرتبط است. قیمت پادری را در حین خرید در نظر داشته باشید.
  • چنانچه برای انتخاب یک پادری شیک نمیتوانید تصمیم بگیرید با کارشناسان ما در ساده کارپت تماس بگیرید.
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *