کمربند

کمربند زنانه و کاربرد انواع آن

کمربند زنانه یکی از اکسسوری‌های مهم مد و فشن است و بر روی ظاهر و شیک پوشی شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

یک تصور غلط و اشتباه در مورد کمربند زنانه وجود دارد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که بستن کمربند، مختص آقایان و تیپ مردانه است. این تصور اشتباه را از ذهن پاک کنید. کمربند در ظاهر و استایل زنانه نقش پر رنگ و تاثیرگذاری دارد. تا جایی که استفاده از یک کمربند زنانه شیک، می‌تواند لباس‌های قدیمی و استایل قبلی شما را به یک تیپ و ظاهر جذاب امروز تغییر دهد.

چرا خانم‌ها باید از کمربند زنانه استفاده کنند؟

  • کمربند زنانه یک اکسسوری جذاب است.
  • بر روی چگونه دیدن اندام و استایل شما تاثیر گذار است.
  • با هر لباسی قابل استفاده است.
  • انواع مختلف دارد و می‌توان هر کدام را با یک تیپ، ست کرد.
  • ظاهر و مدل لباس را جذاب‌تر نمایش می‌دهد.
  • کمربند بر روی ظاهر و مدل لباس اثر می‌گذارد.
  • برخی از انواع کمربند، ایرادات ظاهری شما پوشش می‌دهد. در نتیجه اعتماد بنفس بیشتری پیدا خواهید کرد.

کمربند زنانه را با چه لباسی بپوشیم؟

کمربند‌های زنانه را می‌توانید همراه با پیراهن‌های مجلسی، انواع دامن، شلوار، مانتو و لباس‌های مجلسی استفاده کنید. الزامیست که هر خانمی حداقل یک مورد کمربند زنانه در کمد لباسهایش داشته باشد.

انواع کمربند

به طور کلی کمربندها به دو گروه تقسیم می‌شوند:

  • کمربندهای پهن

کمربند پهن، عرض بیشتری نسبت به عموم کمربندها دارد. این کمربندها روی خط طبیعی کمر قرار می‌گیرند. از آنها با لباس‌های غیر رسمی، نیمه اسپرت، مهمانی‌ها و برخی لباس‌های مجلسی استفاده می‌شود.

  • کمربندهای باریک

کمربندهای باریک عرض کم و حداکثر 5 سانت است. این کمربندها برای هر لباسی مناسب است. اما بیشتر در تیپ‌ها و مراسم‌های رسمی از آنها استفاده می‌شود. این کمربندها معمولا پایین تر از خط کمر و روی خط باسن قرار می‌گیرد.

در حین خرید کمربند زنانه به این نکات توجه کنید

  • مدل و طرح کمربند زنانه

مدل و طرح کمربند را نادیده نگیرید. هر کمربندی با هر طرحی برای هر مدل لباسی مناسب نیست. اگر کمربندتان را روی شومیز یا یک پیراهن زنانه طرح‌دار و شلوغ می‌بندید، حتما از یک کمربند تک رنگ استفاده کنید. ترجیحا جلو یا سگک آن براق و فلزی باشد. اصلا بر روی لباس‌هایی با طرح شلوغ، از کمربندهای طرحدار استفاده نکنید. چون نه کمربند دیده می‌شود و نه فرم لباس. چنانچه لباس شما تک رنگ و ساده است، می‌توانید از کمربندهای طرحدار استفاده کنید. فراموش نکنید کمربند زنانه زمانی جلوه می‌کند که به چشم بیاید.

  • نحوه بسته شدن کمربند

کمربندهای زنانه با توجه به طرح‌شان عموما به صورت پینی یا قفل سگکی بسته می‌شوند. برخی از مدل‌ها به صورت قلاب بسته می‌شوند. کمربندهای زنجیری همانند گردنبند، یک قفل فلزی ظریف دارند. برخی کمربندهای فانتزی پارچه‌ای یا ریسمانی را می‌توانید با گره زدن ببندید. فراموش نکنید، در حین خرید کمربند زنانه به این موارد نیز توجه کنید. گاهی سبک بستن کمربند بر روی استایل لباستان اثرگذار است.

  • عرض کمربند زنانه

عرض کمربند تعیین کننده استایل شماست. قدرت کمربندها را دست کم نگیرید. کمربند زنانه می‌تواند فرم بدن شما را واقعی‌تر یا غیرواقعی نمایش دهند. در نتیجه انتخاب نادرست کمربند، نتیجه خوبی برای استایل شما نخواهد داشت. کمربندهایی که قطر پهنی دارند، برای خانم‌هایی که بالا تنه کشیده‌تری دارند، مناسب‌تر است. کمربند زنانه پهن، تناسب بهتری به ظاهر این افراد می‌دهد. بالا تنه کوتاه تر و پاها کشیده‌تر دیده خواهد شد. در حالی که خانم‌هایی با بالا تنه کوتاه بهتر است از کمربندهای باریک و کم عرض استفاده کنند.

  • وزن کمربند

بهتر است در حین خرید یک کمربند زنانه، وزن آن را نیز در نظر بگیرید. فراموش نکنید کمربند، نوعی زیور برای لباس شماست و باید آراستگی شما را جلوه کند. اما نباید شما را خسته کرده و آزار دهد. اگر کمربند خیلی سنگین باشد، در طول مدتی که آن را بسته‌اید به کمر و حتی پاهای شما فشار وارد می‌کند. سرعت فعالیت شما را کاهش می‌دهد و حتی ممکن است لذتی از آن زمان خود نبرید. شاید آن مدل کمربند به لباس شما خیلی بیاید. اما به ریسک آزار آن نمی ارزد. سعی کنید کمربندهای سبکتر را امتحان کنید.

  • انتخاب کمربند را بر اساس استایلی که در نظر دارید

فراموش نکنید که استایل کمربندی که در نظر گرفته‌اید باید با لباس شما هماهنگ باشد. هر کمربندی برای هر نوع لباسی مناسب نیست. به عنوان مثال یک کمربند زنجیری فانتزی، اصلا برای کت و شلوار مناسب نیست. استایل کمربندتان باید با لباسی که انتخاب کرده‌اید، هماهنگ باشد. اصولا کمربند‌های سبک اسپرت برای لباسهای مجلسی مناسب نیست. اما این یک قانون غیر قابل تغییر نیست. گاهی شکستن این خط و مش‌ها نتیجه جذاب و خلاقانه ای به همراه داشته است. اما باز همه چیز به سبک لباس و کمربند زنانه شما بستگی دارد.

  • سایز کمربند زنانه

سایز کمربند بر روی مدل قرار گرفتن آن تاثیر دارد. همچنین ممکن است شما را اذیت کند. اصولا کمربند روی باریک‌ترین قسمت کمر قرار می‌گیرد. اما با توجه به سبک لباس و استایل می‌توان جای آن را تا حدی تغییر داد. با این حساب اگر کمربند شما کوچکتر از دور کمر شما باشد، هنگام بستن آن به کمر، به شکم و پهلوی شما فشار وارد می‌شود. این فشار ممکن است خیلی آزار دهنده باشد. در سوی دیگر اگر کمربند خیلی بزرگتر از حد باشد، اصلا سر جای خودش قرار نمی‌گیرد و ظاهر جذابی برای شما نمی‌سازد. شما در طول زمانی که از آن استفاده می‌کنید، نگران افتادن آن خواهید بود. ضمن آنکه استایل لباس‌تان نیز به هم می‌ریزد.

  • کمربندها بخشی از اکسسوری های مد و فشن هستند

به کمربند زنانه‌تان، همانند سایر اکسسوری‌ها مد و زیور آلات اهمیت دهید. در حقیقت کمربندی که انتخاب می‌کنید، تکمیل کننده سایر اکسسوری‌هایی است که استفاده کرده‌اید. تناسب در پراکندگی اکسسوری‌ها، ظاهر شما را متعادل می‌کند. اگر کمی دقت کنید متوجه خواهید شد، اکثر افرادی که کمربند پهن استفاده کرده‌اند، گوشواره یا گردنبند بزرگتری را آویخته‌اند. در مقابل همراه با زیور آلات ظریف، یک کمربند باریک مورد نیاز است. این کار بخشی از زیبایی شناختی در دنیای مد است.

  • جنس کمربند

جنس کمربند نیز عامل تاثیر گذاری بر استایل شماست. کمربندهای مختلفی از جنس چرم طبیعی، چرم مصنوعی، کتان، پارچه‌ای، فلزی، فرش، حصیری، برزنتی و …. تولید و عرضه می‌شوند. هر کدام از این کمربندها برای یک سبک پوشش مناسب است. به عنوان مثال کمربند حصیری برای پوشش‌های رسمی و کت شلوار اصلا مناسب نیست.

انواع جنس و مدل کمربند زنانه:

همانطور که گفتیم، کمربندهای زنانه در طرح‌ها و جنس‌های مختلف تولید می‌شوند.

  • چرم

کمربندهای چرم اولین و کلاسیک‌ترین نوع کمربند است. این کمربندها عموما با رنگ‌های تیره چرم ( انواع قهوه ای و مشکی) تلید می‌شوند. آقایان عموما از این نوع کمربندها استفاده می‌کنند. کمربندهای چرمی با سکگ بسته می‌شوند. با استقبال خوبی که از کمربندهای چرمی می‌شود و البته قیمت بالای چرم، بازار به سمت تولید و عرضه کمربند با چرم مصنوعی رفته است که تنوع رنگی بسیاری دارد.

  • کتان

کمربندهای کتان، جزو کمربندهای نیمه اسپرت – نیمه فانتزی محسوب می‌شوند. این کمربندها در عرض‌های مختلف تولید می‌شوند. از این رو با اکثر استایل‌های پوششی همخوانی دارند.

  • ورنی

کمربندهای ورنی برای خانمها محبوب‌تر هستند. این کمربندها به خصوص در مراسمات و مهمانی‌ها،  به خصوص در مقابل نور، جلوه‌گری و درخشندگی خاصی دارند. در نتیجه بسیار مورد پسند قرار می گیرند.

  • جیر

کمربندهای جیر می‌تواند ساده یا دارای بافت باشد. این کمربندها نیز جزو طرح های کلاسیک محسوب می‌شوند. اما در مقابل کمربند چرم، در رتبه دوم قرار می‌گیرند. کمربند جیز برای مهمانی‌ها و دور همی‌ها مناسب است. برای استایل اسپرت، دور همی‌های دوستانه یا استایل روزمره مناسب است.

  • کمربند کشی

کمربندهای کشی، از موادی که قابلیت انعطاف پذیری دارند تولید می‌شود. از جمله بسیاری از کمربندهای پلاستیکی که دقیقا روی خط کمر استفاده می‌شوند.

  • کمربند فرش

کمربند فرش، نوعی کمربند فانتزی است که برای استایل‌های نیمه اسپرت و دورهمی ها کاملا مناسب و جذاب است. این کمربندها ترکیبی از چرم با رویه فرش هستند و در مدل ها و عرض‌های مختلف تولید می‌شوند. در ادامه حتما کمربند فرش را کامل‌تر بررسی خواهیم کرد.

  • کمربند فلزی

کمربندهای فلزی، کمربندهای فانتزی هستند که در هر سنی می‌توان از آنها استفاده کرد. این کمربندها در دو نوع تولید می‌شوند. کمربندهای فلزی، به خاطر ماهیت فلزی شان، بسیار سنگین هستند. از این رو، برخی از آنها با عرض بیش از 7 سانت معمولا ترکیب با یک ماهیت دیگر مثل چرم یا پارچه طراحی می شوند تا وزن کمتری داشته باشند.

  • کمربندهایی که عرض دارند

کمربندهای فلزی با حداقل عرض 3 و حداکثر 8 سانت تولید می شوند. برای لباس های نیمه اسپرت و بر روی پیراهن های مجلسی کاملا جذاب هستند. بسیاری از دختران جوان این کمربندها را با شلوار جین نیز استفاده می‌کنند.

  • کمربندهای زنجیری

کمربندهای زنجیری، کمربندهای بسیار نازک با ضخامت زنجیرهای فانتزی گردنبندها هستند. این کمربندها برای جلوه دادن به لباس و ظاهر شما طراحی و تولید شده اند. بر روی تمام لباس های شب و در تمامی مهمانی ها می توانید از آنها استفاده کنید. از کمربندهای زنجیری بیشتر بر روی لباسهای تک رنگ استفاده می شود.

  • کمربند برزنتی

کمربندهای برزنتی نوعی کمربند است که بیشتر در لباس های سربازی دیده اید. این کمربندها برای تیپ های اسپرت نیز کاملا مناسبند.

  • کمربندهای بافته شده

این کمربندها از هر جنسی می‌توانند باشند: حصیری، چرم، جیر، پارچه و … کمربندهای بافته شده در مدل های مختلف بافته می‌شوند و فرم فانتزی دارند. از آنها در مهمانی‌های خانوادگی و دوستانه به راحتی می توانید استفاده کنید.

بر اساس فرم بدنتان کمربند انتخاب کنید:

کمربندها اندام شما را ظریف تر و کمر باریکتر نمایش می دهند. شاید به همین خاطر است که خانمها به آن خیلی اهمیت می دهند. خانمها ذاتا و به صورت ژنتیکی، اندام و هیکل ظریف تری نسبت به آقایان دارند. با این وجود هر کمربندی برای شما مناسب نیست. برخی کمربندها تعادل را در فرم بدن و ظاهر شما معکوس جلوه می دهند. از این رو پیش از خرید کمربند این نکته را نیز در نظر بگیرید.

  • اما فردی با بالاتنه کوتاه هستید، بهتر است از کمربند باریک استفاده نکنید. یک کمربند با عرض متوسط تا پهن انتخاب بهتری برای لباس شماست.
  • چنانچه قد کوتاهی دارید، یک کمربند باریک با رنگ مشابه لباس تان را انتخاب کنید.
  • اگر قد بلندی دارید، در انتخاب کمربند دستتان بازتر است. شما می توانید برای متناسب تر دیده شدن از هر رنگی برای کمربندتان استفاده کنید.
  • خانمهای که استخوان بندی ظریف تری دارند بهتر است از کمربندهایی با سگک ظریف و کوچک استفاده کنند.
  • برای خانم‌هایی که استخوان بندی درشت تری دارند،انتخاب کمربند زنانه با سگک بزرگ ایده آل تر است.
  • خانمهایی که شکم بزرگی دارند یا کمر باریک نیستند، برای متناسب دیده شدن بهتر است از کمربندهای کشی پهن و ترجیحا رنگ تیره استفاده کنند.
  • خانمی که بالا تنه بلندی دارد، می تواند از هر نوع کمربندی استفاده کند. فقط بهتر است کمربندش را روی گودی کمر ببندد تا پاهایش کشیده تر دیده شود.
  • خانم‌هایی با اندام مستطیلی و کمر صاف، بهتر است از کمربند بر روی لباس هایی که پایینشان فرم گشاد با لباس‌هایی کمربند ببندید که از پایین حالت گشادی دارند تا خطوط کمر بهتر تعریف شود.
  • خانم‌هایی که کمر باریک و هیکلی مشابه ساعت شنی دارند، جزو خوش شانس ترین افراد هستند. زیرا می‌توانند از هر نوع کمربندی استفاده کنند.

چه کمربندی را با چه لباسی بپوشیم؟

در صنعت مد و پوشاک، استفاده از کمربند، تابع قوانین خاصی است. اما این یک اجبار نیست. به خصوص در روزمرگی ها و دورهمی‌های دوستانه گاهی نقض این قوانین، نتیجه جذابتری به همراه خواهد داشت. با این حساب بد نیست این قوانین را بدانید:

  • بستن کمربند زنانه روی خط طبیعی کمر

باریک‌ترین و ظریف‌ترین بخش کمر، خط طبیعی کمر است. بستن کمربند روی این قسمت، یک روش اصولی و کلاسیک به شمار می‌رود. مهم نیست مدل و عرض کمربند شما چقدر باشد. کمربند بر روی خط طبیعی کمر، کمر شما را باریک تر و ظریف تر نمایش می‌دهد.

کمربند مد و فشن

  • بستن کمربند زنانه روی خط باسن

بستن کمربند بر روی خط باسن، یکی از استایل‌های جذاب و قدیمی است. این سبک، گودی کمرتان را تا حد بیشتری مشخص کرده و به لباس شما جذابیت بیشتری می‌بخشد. اگر دقت کنید بسیاری از خانم‌ها در حین رقص عربی، کمربند زرین لباس را روی خط باسن می‌بندند. در بسیاری از لباس‌های مجلسی ماکسی یا شلوارهای فاق کوتاه می‌توانید کمربندتان را روی خط باسن ببندید. فقط کافیست کمربندتان را شل ببندید. کمربند‌های کم عرض یا زنجیری برای این کار مناسب‌ترند.

  • کمربند را بالاتر از خط طبیعی کمر ببندید

بستن کمربند بالاتر از خط طبیعی کمر در حالت عادی امکان پذیر نیست. زیرا  کمربند می‌افتد. برای این کار، حتما باید کمربند با لباس وصل باشد یا پل کمربند را زیر برجستگی سینه وصل کرده باشند. به این سبک از بستن کمربند، روش امپایر هم می گویند. این کمربندها برای لباس‌های یکسره مناسب است.

کمربند را با چه چیزی ست کنیم

  • ست کردن بخش جذاب و مهمی در استایل و تیپ شماست. بهتر است آن را با یک اکسسوری یا بخشی از لباستان ست کنید.
  • چنانچه لباس شما رسمی است و کت دارد ( مثل کت دامن یا کت شلوار)، بهتر است کمربند را با آن ست کنید.
  • اگر یک لباس تک رنگ به تن دارید، می توانید کمربند را با کفش، کیف یا حتی تل سرتان ست کنید.
  • چنانچه یک شومیز و شلوار به تن دارید، کمربند روی شومیز ببندید. بهتر است آن را با رنگ شلوار یا یکی از عناصر رنگی شومیز هماهنگ کنید.
  • رنگ متضاد یک انتخاب جذاب برای بهتر دیده شدن کمربند است.

کمربند فرش، سبک جدیدی از کمربندها

کمربند فرش، کمربندی ترکیبی از جنس چرم با رویه فرش است و خلاقیتی نوین در صنعت مد و فشن محسوب می‌شود. از انواع فرش در تولید این کمربندها می‌توانید استفاده کنید. از جمله گلیم، گبه، فرش دستباف و وینتیج.

این کمربندها در طرح‌های مختلفی طراحی شده‌اند. در نتیجه برای استایل اسپرت و نیمه اسپرت کاملا مناسبند. از آنها برای نگه داشتن شلوار استفاده نمی‌شود. زیرا ضخامت بیشتری نسبت به سایر کمربندها دارند. اما بر روی بسیاری از لباس‌ها می‌توانید ببندید و استایلی جذاب و متفاوت به لباس خود ببخشید. کمربند فرش را با کیف فرش و صندل فرش می‌توانید ست کنید. ساده کارپت به عنوان یکی از مهمترین تولید کنندگان انواع پادری، انواع فرش چهل تکه و اکسسوری‌های فرش، مدل‌های مختلفی از کمربند فرش را تولید کرده است. شما می‌توانید یکی از انواع این کمربندها را از طریق همین سایت و با چند کلیک ساده به صورت آنلاین خریداری کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *