پادری, فرش دستباف

کاربرد پادری فرش

پادری فرش یکی از انواع پادری و از جنس و سبک فرش دستباف است. پادری فرش دستباف، نوعی قالیچه کاربردی و مهم محسوب می شود که عموما جلو در اتاق‌ها، جلوی در ورودی ( بخش داخلی ساختمان) و یا در بخش هایی از منزل مثل جلو شومینه می توان پهن کرد.

چرا از پادری استفاده می کنیم؟

دلایل متفاوتی برای استفاده از فرش‌ها وجود دارد. از جمله:

  1. دکوراسیون منزل
  2. پوشاندن کف منزل یا مکان مورد نظر
  3. نرم کردن کف فضا به هنگام راه رفتن یا نشستن
  4. جلوگیری از بروز احساس سرما یا گرمای کف به کف پا و بدن
  5. جلوگیری از صدای پا در حین راه رفتن
  6. پیشگیری از سرخوردن احتمالی بر روی کف سرامیکی یا سنگی
  7. جلوگیری از جذب خاک موازییک

پادری ها و به خصوص پادری فرش نیز وظیفه مشابهی دارد. علاوه بر آن کاربرد پادری‌ها فراتر از فرش است. فرش و قالی ابعاد و اندازه های استانداردی دارند و گاهی تمام فضای شما را پوشش نمی دهند. در نتیجه غالبا فضاهایی خالی می ماند. به خصوص در خانه های امروزی که کف را با سرامیک، پارکت و کف پوش می پوشانند و از موکت استفاده نمی شود. در این نوع منازل، فرش ها در وسط فضا قرار می‌گیرند. در نتیجه فضاهای اطراف خالی می ماند. این خالی ماندن ها عموما چهره زیبایی به دکور شما نمی دهد. در نتیجه وجود یک پادری به خوبی احساس می شود.

پادری‌ها علاوه بر دلایلی که برای استفاده از فرش عنوان شد، فواید دیگری نیز دارند:

  1. جلوگیری از جابجایی آلودگی ها
  2. جذب رطوبت و نم اضافه پا

پادری فرش

برای خرید پادری فرش دستباف به این نکات توجه کنید:

پادری فرش دستبافت برای چه مکانی مناسب است؟

پس از آنکه فرش ها را پهن کردید، فضای خالی خانه را برانداز کنید. جلوی در ورودی، جلو در حمام یا سرویس بهداشتی، جلو در اتاق ها، جلوی ورودی بالکن، جلوی میز آرایش اتاق خواب و …. فضاهایی است که می توانید برای استفاده از پادری فرش دستباف استفاده کرد. اکنون مجدد نگاهی به فضای داخلی بیاندازید. قطعا دلنشین تر، با کلاس تر و زیبا تر شده است. یک پادری شیک نقش مهمی در زیبا سازی محیط دارد. می تواند به عنوان یک اکسسوری دکوراسیون مطرح باشد.

از پادری فرش در چه فضایی استفاده کنیم؟

جذاب‌ترین حالت در دکوراسیون فرش، زمانی است که فرش‌ها و پادری‌ها با هم ست بوده یا همخوانی داشته باشند. اگر برای پوشاندن کف منزل از فرش های دستباف استفاده کرده اید، ایده آل ترین حالت آن است که در کنار آن از پادری فرش، استفاده شود. البته این روزها بیشتر خانه ها با فرش ماشینی مزین می شوند. اما استفاده از پادری فرش می تواند دیزاین شما را شکیل تر کند.

سعی کنید پادری و فرش ها به خصوص اگر در یک فضا ( مثلا پذیرایی) پهن می شوند، با هم همخوانی داشته باشند. به عنوان مثال از پادری فرش دستباف کلاسیک در کنار فرش‌های طرح مدرن استفاده نکنید. این تظاد، دیزاین شما را نا زیبا و نا هماهنگ می کند و حتی سلیقه شما را در نگاه دیگران، زیر سوال می برد.

این نکته را به خاطر داشته باشید هیچ الزامی نیست که حتما فرش و پادری یک طرح باشند. برخی از نقش ها و طرح ها در ابعاد پادری بسیار فشرده می شوند. از این رو پادری شما نه تنها زیبایی خود را از دست می دهد، بلکه با فرش‌تان هم همخوانی ندارد. فقط کافیست به لحاظ رنگ و طرح با هم همخوانی داشته باشند.

انتخاب رنگ پادری

پادری ها در طرح‌ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند. با توجه به سایز، طرح‌های خیلی شلوغ و در هم برای آنها توصیه نمی شود. پادری های طرح دار نیز همانند فرشها یک رنگ پس زمینه دارند که بولدترین رنگ پادری محسوب می‌شود. همین رنگ را به عنوان رنگ نزدیک به فرش در نظر بگیرید. از این رو چنانچه فرش‌های شما کرم آبی است، می‌توانید از پادری با رنگهای کرم، آبی یا ترکیبی از هر دو استفاده کنید تا همخوانی بین فرش‌ها و پادری فرش شما وجود داشته باشد.

با توجه به کاربرد پادری‌ها، احتمال چرک شدن آنها بیشتر است. از این رو بهتر است پادری را کمی تیره تر از رنگ پس زمینه فرش‌ها در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر فرش شما با پس زمینه کرم نسکافه ای باشد، می توانید پادری رنگ کرم با یک درجه تیره گی بیشتر را انتخاب کنید.

پادری دستبافت

ابعاد پادری دستباف

پادری هاف قالیچه‌های کوچکی هستند که عموما جلوی درها قرار می‌گیرند. اما اگر حرفه‌ای تر بخواهیم صحبت کنیم، قالیچه‌ها، فرش‌هایی با مساحت کمتر ۴ متر مربع هستند. اندازه قالیچه‌های متعارف ۲۰/۲ ×۴۰/۱ و ۵/۲ ×۵/۱ متر است. در حالی که پادری ها به قالیچه‌های کوچکی که اندازه پاگرد در و زیر یک متر بافته شده، گفته می شود.

ویژگی‌های یک پادری فرش دستباف خوب

پادری‌های فرش، همان فرش دستباف است که در ابعاد کوچک بافته شده است. بنابراین تمامی ویژگی‌های فرش دستباف را دارد:

  • با دست و بر روی دار بافته می شود.
  • دارای تار و پود است و پرزها بر تارها گره می خورند.
  • مقاومت و استحکام بالایی دارد.
  • پادری فرش هم همانند انواع فرشهای دستباف، با مرور زمان، ارزشمندتر می شود.
  • الیاف آن طبیعی و از جنس پشم، ابریشم و پنبه است.
  • هر چه پاخور آن بیشتر باشد، زیبا تر و جذاب تر است.
  • قیمت پادری فرش دستباف نیز همانند قیمت فرش دستباف بر اساس فاکتورهایی که دارند، تعیین می شود.
  • همانند فرش ها اصالت دارند.
  • هر چه از عمر آن بگذرد، گرانتر می شود.
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *