اکسسوری, مد و فشن

مد و فشن چگونه عمل می کند

مد و فشن صنعت جذابی است که از دیرباز مورد توجه بوده است. سالهاست که انسانها در تمامی جهان با پدیده مد و فشن روبرو هستند. تا جایی که شرکت های زیادی در این زمینه فعالند و بسیاری از آنها به یک برند نامدار و معتبر تبدیل شده اند.

مد و فشن تنها صنعتی است که افراد در هر شرایط سنی آن را دنبال می کنند. نه تنها به صرفه مالی بلکه به خاطر علاقه شدید دنبال می شود. دنیای مد بر روی ظاهر افراد اثر گذار است. این اثر بخشی تا آنجایی عمق پیدا می کند که منجر به تغییر رویه جامعه می شود.

مد چیست؟

مد در واقع سبک جدیدی از تغییرات ظاهری است که جماعت کثیری در یک برعه زمانی از آن پیروی می کنند. به عنوان مثال شلوارهای دمپا گشاد در یک برهه ای بسیار مد بود و زمانی که در خیابانی قدم می زدید، 90% جمعیت شلوار دمپاگشاد به پا داشتند. در حقیقت هر ایده جدید در صنعت پوشاک و آراستگی را به عنوان مد میشناسیم.

همانطور که گفتیم صنعت مد و فشن بر روی ظاهر افراد تاثیرگذار است. این جمله بدان معنی است که مد پوشش و لباس، اکسسوری های مرتبط با آن مثل گردنبند و ساعت مچی و حتی مدل مو را هدف قرار می دهد. در واقع هر چیزی که مربوط به ظاهر باشد و افراد آن را دنبال کنند، بخشی از مد و فشن است.

سبک  پوششمان در نوع تفکر سایرین نسبت به ما تاثیر گذار است. اینکه چه لباسی را به چه شکلی می پوشید و چگونه خود را می‌آرایید نشانه طرز فکر، نوع شخصیت و سبک زندگی شماست. در حقیقت ظاهر شما، شما را به دیگران معرفی می کند. بگذارید یک مثال خنده دار بزنیم که شاید به آن هرگز فکر نکرده اید. بسیاری از ما وقتی فرد عینکی میبینیم، نسبت به او این تصور را داریم که او فردی به شدت درس خوان است. البته این در مورد همه افراد صدق نمی کند.

مد مخصوص یک کشور یا گروه خاصی نیست

مد مخصوص یک مکان یا گروه خاصی نیست. بلکه مسیری است همه افراد در سراسر جهان از آن پیروی می کنند. مد را افراد در کشور های مختلف بر اساس باورها، عقاید دینی، فرهنگ و آداب و رسوم شکل می دهند. بازار مد و فشن در جوامع اسلامی نیز بسیار فعال است و در زمینه سبک پوشش و زندگی اسلامی فعالیت می کند. به عنوان مثال انواع چادر از جمله چادر عربی، چادر ایرانی یا ملی، چادر لبنانی، چادر زنان افغان و …. بخشی از سبک لباس پوشیدن زنان مسلمان است. ابروهای قجری را نیز می توان در این دسته بندی جای داد. هنوز هم ابروهای پیوسته را به عنوان ابرو قجری می شناسند.

مد و فشن در دنیای امروز به چه معنی است؟

مد، در دنیای امروز به این معنی است که سبک جدیدی از خود آرایی که جدیدا معرفی شده را اجرا کنید. به زبان ساده تر از جدید ترین سبک مدلها استفاده کنید. این فقط شما نیستید که این مسیر را طی می کنید. این مسیری است که عموم مردم از آن پیروی می کنند.

صنعت مد و فشن شخصیت شما را برای دیگران معرفی و روشن می کند. افراد با توجه به میزان اهمیتی که به این صنعتمی دهید به راحتی متوجه خواهند شد که تا چه حد اعتماد به نفس دارید؟ چقدر عمیق فکر می کنید و تا چه به خودتان اهمیت می دهید.

شاید به نظر برسد که فقط نسل جوان به صنعت مد و فشن اهمیت می دهد. اما این طرز فکر درست نیست. در واقع هر کسی با هر شرایط سنی می تواند از مد و فشن پیروی کند.امروز افراد در هر شرایط سنی شلوار زاپ دار می پوشند. فقط بر اساس طرز فکر، اعتقادات و سلیقه خود، میزان و شمایل زاپ را انتخاب می کنند.

مد و فشن

مد چه چیزهایی را تحت تاثیر قرار می دهد؟

  • پوشاک
  • کفش و صندل
  • کیف
  • اکسسوری های جانبی مثل انواع گردنبند، دستبند، ساعت مچی و ….
  • کمربند
  • عینک
  • کلاه، شال، روسری
  • آرایش
  • مدل مو

مد، همه این موارد را در بر می گیرد و دائما آنها را به روز رسانی می کند. کشورهای غربی بیشتر بر روی این مسائل تمرکز و تاکید دارند. البته باید بپذیریم که خیلی موفق هم عمل کردند. اما تغییرات سبک مد فقط متکی به غرب نیست. شرق نیز در این راستا بیکار نمانده و با درک صحیحی از صنعت مد و فشن، طرح های نوینی را عرضه داشته است.

ایران یکی از کشورهایی است که در این زمینه گام برداشته و با در نظر گرفتن نیاز جامعه در کنار فرهنگ پوشش ایرانی، نقش موثری در صنعت مد و فشن به خصوص در داخل کشور داشته است. مشاغل متکی به پوشاک بیشترین توجه را به این قضیه دارند. ساده کارپت شرکتی است که به صورت تخصصی در زمینه تولید و عرضه انواع فرش و به خصوص فرش دستباف ایرانی فعالیت می کند. این شرکت با در نظر گرفتن فرهنگ ایرانی، نیاز جامعه، ارزش فرش در ایران و مسیر صنعت مد و فشن، اقدام به تولید اکسسوری های مد از جمله انواع کیف فرش، کمربند فرش و صندل فرش کرده است.

  • کیف فرش:

کیف فرش زنانه ساده کارپت، طرح جدید و جذابی از کیفهای زنانه است. این کیفها از ترکیب چرم و فرش دستباف و در ابعاد و مدل های مختلف تولید می شوند.

کیف فرش در مد و فشن

 

  • صندل فرش:

صندل فرش، کفش یا صندل هایی است که با رویه فرش دیزاین شده باشد. این صندل ها به نحوی طراحی شده اند که گویا روی پایتان و مچ پاهایتان را با فرش دستباف پوشانده اید. خلاقیت تولید صندل با فرش دستباف ایرانی، ایده نوینی بود که بسیار طرفدار پیدا کرد. خیلی از خانم‌های ایرانی به عنوان سبک نوینی از پوشاک از این صندل ها استقبال کردند.

صندل فرش

  • کمربند فرش:

کمربند فرش، کمربند هایی 2 لایه است. این کمربندها از جنس چرم است و رویه ای از فرش دستباف دارد. این کمربندها طرح جدیدی از کمربندهای زنانه است که خیلی زود جایگاه خود را در بازار پوشاک پیدا کرد.

کمربند فرش مد و فشن

چرا باید همگام با مد حرکت کنیم؟

از شما هم جزو افرادی هستید که به مد و فشن علاقمندید، باید بدانید چطور و چگونه لباس های جذاب و به روز بپوشید. خلاقیت های مد را جدی بگیرید. فراموش نکنید مد به روز تغییر می کند. برای به روز بودن ظاهر خود، همگام با آن قدم بردارید.

مد و فشن محدود به زمان است. ممکن است طرحی که امروز مد شده و همه از آن الگو برداری می کنند، فردا مد نباشد و پوشیدن آن موجب شود تا همه شما را به عنوان فردی دمده یا کسی که به خودش اهمیت نمیدهد شناخته شوید.

لازم است بدانیم که برای شرکت در یک مجلس یا مراسم چه بپوشیم. چه چیزی را با چه چیزی سِت کنیم. قطعا پیژامه یا یک لباس فانتزی برای یک مراسم رسمی و اداری مناسب نیست. یا زمانی که کت شلوار رسمی پوشیده اید نمی توانید از یک کمربند فانتزی صورتی استفاده کنید.

برای آنکه در دنیای مد و فشن بدرخشید چند نکته را حتما جدی بگیرید:

برای به روز بودن نیاز نیست حتما مدام در حال خرید باشید. شما می توانید چند کالای جذاب بخرید که بتوانید با لباس های مختلف از آن استفاده کنید. به عنوان مثال کمربند فرش ساده کارپت یک کمربند جذاب است که با لباسهای مختلف می توانید آن را ست کنید و چون نگینی در میان سایر حضار بدرخشید. چنانچه میخواهید با کمترین هزینه، بهترین دیده شوید به این نکات توجه کنید:

  • اکسسوری‌های رنگ‌ روشن را انتخاب کنید

اگر جزو افرادی هستید که عموما از رنگ های تیره مثل مشکی، سرمه ای یا خاکستری استفاده می کنید، سعی کنید منسوجاتی با رنگهای شاد و روشن انتخاب کنید. این منسوجات شامل تمام اکسسوری های مد می شود. از جمله کمربند، شال و روسری، گردنبند، زیورآلات، کلاه، کفش و …  به عنوان مثال، یک کمربند فرش قرمز، پیراهن مشکی شما را چنان جذاب و زیبا جلوه می دهد که نگاه همه را به سمت خود خیره خواهید کرد.

  • عصرها از کیف دوشی استفاده کنید

اگر تمایل دارید عصر ها به یک مرکز خرید مراجعه کنید، یک کیف دوشی می تواند شخصیت منحصر به فردی از شما در ذهن سایرین معرفی کند و کلاس ظاهری تان را بالاتر ببرد. کیف فرش های ساده کارپت هم به لحاظ طرح و هم به لحاظ خلاقیت در صنعت مد، یک انتخاب ایده آل است. کیف های دوشی ساده کارپت علاوه بر جذابیت و زیبایی، این امکان را به شما می دهند که راحت و آزادانه با دستان خود کار کنید.

کیف مد و فشن

  • یک اکسسوری مجزا به لباستان اضافه کنید

اکسسوری مجزا لباس های ساده را به یک لباس جذاب و تیپ شما را به یک تیپ مدرن تبدیل می کند. به عنوان مثال یک کیف خاص، یک صندل فرش متفاوت، یک گردنبند یا گل سینه تیپ شما را دگرگون و زیباتر کند.

  • حتما از کمربند استفاده کنید

کمربند ها تیپ و لباس شما را کامل کنند. یک پیراهن ساده یا یک بلوز شلوار با یک کمربند جذاب بسیار شیک و خارق العاده خواهد بود. در واقع سادگی لباستان را به یک لباس جذاب تغییر می دهد.

کمربند مد و فشن

  • اکسسوری ها و منسوجات را بُلد انتخاب کنید

اگر لباسی را انتخاب کردید که طرحی ساده یا تک رنگ دارد و خیلی شلوغ نیست، حتما از یک اکسسوری بلد در کنار آن استفاده کنید. به عنوان مثال یک کمربند خاص، یک گردنبند یا دستبندی که به چشم بیاید و جلوه لباس شما را بیشتر کند. یک کیف دستی می تواند تکمیل کننده باشد.

  • به اکسسوری ها خیلی اهمیت بدهید

اکسسوری ها را خیلی جدی بگیرید. آنها ظاهر شما را می آرایند. ساده ترین نوع پوشش را به شیک ترین تیپ تغییر می دهند. اصلا مهم نیست برای لباستان چقدر هزینه کرده اید. مهم این است که شما چگونه لباس تان را جلوه دهید.

  • به یک برند وفادار باشید

اگر جزو افرادی هستید که به برندهای مد و فشن اهمیت می دهد، به آن وفا دار بمانید. شک نکنید آن برند تمام زوایای شخصیت شما را در نظر گرفته و برای تکمیل آراستگی شما محصولات خود را طرح ریزی نموده است. وفاداری از یک برند، شخصیت جذاب تری از شما می سازد.

ساده کارپت، مرکز فروش انواع اکسسوری های مد و فشن در حوزه فرش دست باف است. شما می توانید انواع کیف، صندل و کمربند فرش را از طریق همین سایت خریداری بفرمایید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *